torstai 7. huhtikuuta 2016

Pojat pissii seisaltaan (Vesku)

Moi vaan kaikki! Mä oon Vesku ja mun ei olekaan aiemmin annettu kirjoittaa. Mamma väittää, että voin kirjoittaa ihan mitä vaan. Mä väitän, että mamma puhuu ihan höpöjä.

Mun täytyy kertoa teille yks juttu. Musta on nimittäin tullu iso poika. En oo mikään vauva enää, vaikka mamma joka päivä pussaa mun nenää ja varpaita ja kysyy että mitä mamman vauva. Mulla vähän palo käpy siihen hommaan ja päätin, että mä sille mammalle kyllä vauvat näytän!

Yhtenä kauniina päivänä mä muistin mitä isot pojat on kertonu. Että pojat pissii seisaaltaan. Ainakin silloin kun ne merkkaa. Tää on ihan sivuseikka, sitä ei tarvii ottaa huomioon. Oleellista on vaan se, että pojat pissii seisaaltaan. Päätinpä sitten kokeilla minäkin.

Muutaman kerran mä onnistuin harjoittelemaan seisaaltaan pissimistä niin ettei mamma huomannu ollenkaan. Hähää! Yleensä se kyttää ihan hirveen tarkkaan varsinkin kaikki mun tekemiset, koska mä oon kuulemma jotenkin spesiaali kun mulla on ollu niin paljon kaikkea sen mun allergian takia. No mut tätä se ei huomannu. Tai huomas se että joku on pissiny seisaaltaan, mut sehän syytti Kelmiä :) Mamma sanoo, että Kelmillä on hissiperä. Hissiperä on sellanen että se nousee ja nousee ja nousee kun Kelmi pissii ja sit mamma saa pestä seinät kun Kelmi on käynyt hiekkiksellä.

Vaan sittenpä koitti se kerta kun mamma huomas, että sehän olenkin minä. Olisittepa nähneet sen ilmeen! Harmi kun mulla ei ole omaa kameraa (vieläkään, vinkvink Joulupukki, ens jouluna varmaan tulee paketti, jonka päällä lukee Vesku Isopoika ja sisällä on kamera, mielellään sininen, ei missään nimessä pinkki). Mamma näytti siltä kuin se olis tunkenut monta tosi tulista chiliä kerralla suuhun. Sen naamakin oli ihan saman värinen, sellanen punakirjava. Ja silmät pullistu päästä, onneks sillä on silmälasit niin ei silmät sentään pudonnu päästä.

"Siis MITÄ sä Vesku teet?!?" mamma huudahti. Mietin kuulostaako se siltä, että se on tosi ylpee musta kun oon jo niin iso poika, että oon oppinu pissimään seisaaltaan. Seuraava lause paljasti, ettei se kai niin ylpee ollukaan. "Anna Vesku olla eka ja vika kerta kun teet noin!" se mamma totesi. Hähhää, eipäs ollu eka kerta - eikä muuten vikakaan!

Mä oon tässä yrittäny mammalle perustella, että koska mä oon kilpparivärinen poika, niin mun täytyy erityisesti korostaa mun miehisyyttä pissimällä seisaaltaan. Mamma ei oo ihan syttyny ajatukselle. Ehkä mamma on vaan sellasta hitaasti kypsyvää sorttia.

Ei mamma vielä mitään, mutta voi jestas pappa! Tiedättekö mitä se sano kun se näki mun pissivän seisaaltaan? Se sano, että se solmii mun vehkeet jos menen vaikka sen kaappia vasten pissimään seisaaltaan. Mun mielestä toi ei ole sallittua sanoa noin! Multa on jo jääny karvanopat eläinlääkärin roskikseen silloin kun mulla ekan kerran meni vintti pimeeks eläinlääkärissä. Mun mielestä nyt olis aika tasata tilanne - eikä sitä kyllä tasata solmimalla mun vehkeitä. Kyllä se on ihan joku muu jonka vehkeet tässä solmitaan. Tutise pappa, täältä tulee Veskun kapina! Etkä sä voi mua määrätä, koska sä et oo mun oikee isä!

Tossa joku viikko sitten olin mamman ja Pekun kans kissanäyttelyssä, meillä oli se meidän oma kankainen näyttelyhäkki mukana. Heti lauantaiaamuna mä haistoin, että nyt täällä on paikalla Tosi Isoja Poikia ja sit myös sellasia neitokaisia, joille kannattaa näyttää, että osaan mäkin pissiä seisaaltaan. Olisitte nähneet mamman! Vähänkö oltais taas sitä kameraa tarvittu! Mä pissin seisaaltaan niin että meidän häkissä lainehti ja mamma sinkoili päämääröttämästi ja hoki "Novoinykakka novoinykakka nytarvitaanpaperia" ja sit se kävi vessasta hakemassa paperia. Sen jälkeen se rapsutti mua mahasta ja nauro mulle, se sano että oon mä iso poika.

Sellanen tarina mulla. Katotaan jos mä pääsen vielä uudestaankin kirjoittamaan. Mamma, mä lupaan että jos saan kirjoittaa uudestaan niin en kerro pissa- enkä kakkajuttuja.

Rakkaudella,
Vesku

1 kommentti:

  1. Oho! Niinkö isot pojat tekevät? Miks kukaan ei ole kertonut mulle.. Pitääpä joskus testata, kiitti vinkistä! - Max

    VastaaPoista